Het begin

9 juli 2018

Vrijdag 6 juli 2018

Hier gaan we dan! Iets wat 5 jaar geleden ooit begon als een item dat ik wilde aanstippen op de bucketlist voor als ik 40 werd, wordt vandaag eindelijk waar!
De kaap van de 40 behaalde ik al en werd ook met de nodige toeters en bellen ingezet. Na een jaar van intense organisatie kunnen we vandaag eindelijk echt on the road gaan.
De trip belooft lang te worden en door het feit dat onze vlucht vertrekt in Londen, bekruipt het reisgevoel mij meteen het moment dat mama en ik de trein opstappen richting Eurostar, Brussel.
Toch een beetje zenuwachtig voor de trip aangezien wij tot Gatwick airport alleen op ons zelf zijn aangewezen om er zelfstandig te geraken. Het plan is immers dat we slechts 1 auto wensen te parkeren gedurende 3 weken.En aangezien papa hiervoor over het ideale model qua model beschikt, werd dus het plan opgevat dat de mannen en de kinderen apart zouden opkomen en ons dan ' s avonds gingen treffen op Gatwick airport.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik toch behoorlijk trots en content was toen bleek dat wij onze journey perfect en zorgeloos hadden afgelegd. Bleek achteraf ook dat wij veel minder stress hadden gekend dan de anderen aangezien wij helemaal niet te maken kregen met treinen die eindeloos te laat waren, drukke wegen en de drukte die een 8- en 12jarige op tijd en stond kunnen creëren bij een autorit. Integendeel, wij mochten nog eens de drukte en sensatie van een metropool als Londen opsnuiven. En ook aan de lijve ondervinden dat het zelfs in druilig Engeland bloedheet kan worden😜 Maar goed, het weerzien een paar uur later was fijn en het gaf ons het gevoel dat de reis nu echt van start was gegaan.
Trots en tevreden was ik ook op mijn ventje toen bleek dat ons hotel voor die nacht een schot in de roos was. Het moet toch echt gezegd worden dat Stijn over de bewonderswaardige eigenschap beschikt steeds weer de meest voordelige en interessante deals weet te vinden. Het hotel was confortabel, slechts 15 minuten verwijderd van het vliegveld.
en beschikte ook nog over een degelijk restaurant. Maar wat op dat moment het meest prangende was, was natuurlijk het feit dat men beschikte over een groot tv scherm... Het personeel was ook allervriendelijkst en steeg nog meer in onze waardering toen ze alle begrip en medewerking vertoonden ons eerst in alle rust en vol ornaat te laten kijken naar wat zeker een van de meest memorabele voetbalmatchen uit de Belgische sportgeschiedenis zal worden. Het enige wat we hier achteraf bij misten was het professionele gebakelij van Mulder en zijn kompanen om de glorie en victorie van de Belgen op de Brazilianen nog een tigtal her te beleven😜
Ben ik blij dat we nu voor eens en altijd verlost zijn van de 1000ste herbeleving van Mexico ' 86! Na een meer dan behoorlijk avondmaal kropen we allemaal voldaan ons bed in en droomden van de overwinning en hoopten op een vlotte verderzetting van de trip.
Nu, die nacht verliep toch wel lichtjes anders dan gehoopt.
In werkelijkheid bleken we allemaal ontzettend last te hebben van de zwoele temperatuur die er heerste waardoor inslapen veel moeilijker verliep dan verhoopt.
Erg uitgeslapen waren we dan ook helaas niet toen om 6 uur de wekker het signaal aangaf uit de veren te komen
Maar een mens leeft op adrenaline dan hé.