Nog meer San Francisco

11 juli 2018

Maandag 9 juli

Aangezien we gisteren ons vooral hadden gefocust op de oostelijke kant van de stad zouden we vandaag vooral zaken bezoeken meer westelijk georiënteerd. We besloten te beginnen met Lombard street gezien ons hotel daar ook lag gesitueerd. We trotseerden hierbij een eerste stevige klim van de dag en werden hiervoor beloond met een prachtig zicht op de baai en met het beroemde beeld van de haarspeldbochten te midden van een bloemenweelde. Foto's konden uiteraard niet achterwege blijven...
We zouden vandaag nog enkele stevige kuitenbijters ondergaan, maar goed, meestal werden die inspanningen dubbel en dik beloond.
Het enige wat ons feitelijk absoluut niet wist te bekoren was ons bezoek aan Chinatown. Bizar dat dit aangegeven staat als een van de must sees! Ik weet dan ook niet of ik ooit wel naar die kant van de wereld wil gaan. We sloten ons bezoek aan de stad af met een picknick op Union Square, downtown. Toen we in de latere namiddag volledig klaar waren om te vertrekken naar de volgende bestemming, was er geen een van ons die had kunnen denken dat het ons 3 uur zou kosten om alleen nog maar uit de stad weg te geraken. Een mens moet op zo'n moment vooral zen blijven en vooral voor ogen houden dat ook dat een stukje reizen is, maar leuk is toch anders. De planning was dan ook compleet in de soep gedraaid. In plaats van op een deftig uur in Mariposa te arriveren, kwamen we er uiteindelijk toe in het holst van de nacht als het waar. Ons avondmaal bestond hierdoor uit pure noodzaak uit een burrito van de Taco Bell, de enige plek waar nog iets eetbaar te vinden was. ' t Smaakte ook wel voor een keer, maar opnieuw moeten we hier het addagio voor ogen houden dat alles een beetje reizen is. Uiteindelijk arriveerden we dus op bestemming en vielen we als een blok in slaap. Benieuwd naar wat Yosemite ons te bieden heeft.