San Francisco anders bekeken

10 juli 2018

Zondag 8 juli

Zoals verwacht hielden we het gisteren slechts beperkt meer uit en vielen we met zijn allen na een kort bezoek aan de kust en een restaurantje als een blok in slaap.
Het moet gezegd dat die eerste uren in de stad toch weer wat wennen waren.
Achteraf bekeken zaten we met ons hotel weliswaar ideaal qua ligging, maar was het nu niet meteen op de meest charmante plek.
Dat SF wel degelijk tonnen charmantigheid heeft, konden we vandaag aan de lijve ondervinden.
Aangezien we allemaal al bij het krieken van de dag uit de veren waren, kon de dag vroeg beginnen.
Het hotel bood een zeer typisch Amerikaans ontbijt. Ik moet zeggen, zelf werd ik opnieuw gecatapulteerd naar mijn Canadese tijd waar producten als bagels, muffins, wafels, peanutbutter ook dagelijks verorberd konden worden. Hier is het ver zoeken naar een sneetje kaas of hesp op de boterham. Een hamburgertje of een plastic spiegelei daarentegen was wel te vinden. Na even zoeken waren er gelukkig ook wel wat gezondere opties te vinden.
Gisteren bleek na ons eerste restaurantbezoek ook dat het geen optie gaat worden elke dag 2 keer iets te gaan eten. Vandaar dat we al vlug besloten omwille van budgettaire redenen dat er telkens s middags gepicknickt zal worden.
Stijn vond al snel dat er een goede supermarkt iets verderop gelokaliseerd was. En inderdaad, mijn enthousiasme was groot toen ik de overvloed aan lekkere en gezonde zaken zag die Whole Foods the bieden had. Blijkbaar een supermarkt van de betere soort. Nu, dat konden we ook wel aan de prijzen ondervinden. Amai, t was toch een beetje uit onze doppen kijken met wat effectief in de kar belandde.
Anderzijds was ik super content dat we een picknick konden samenstellen van lekker stokbrood, guacamole, gerookte zalm, hummus, een resem koude groenten... Kortom een maaltijd geheel naar mijn zin. Een lunch die we enkele uren later met veel smaak opsmikkelden in het Golden Gate park nadat we al enkele pittige heuvels per fiets hadden beklommen. Want het bleek achteraf toch een erg ambitieus plan van mezelf te zijn geweest toen ik het romantische idee opvatte een deel van de stad per fiets te verkennen. Ik was ervan overtuigd geweest dat we die heuvels wel links konden laten liggen... Niet dus! Vooral onze Ward kreeg het toch wel moeilijk en de gekende driftbuien bleven dan ook niet achterwege😜. Anderzijds zou ik persoonlijk opnieuw kiezen voor deze manier van verplaatsen omdat het op die manier toch wel makkelijk was grote delen van de stad te zien. En het was de moeite, amai! Menig inwoner blijkt hier toch van een dikke portemonnee voorzien als je ziet in wat voor chique bedoeningen ze wonen. Ik waande mij precies in het miljoenenkwartier te Gent maar dan veel uitgestrekter. Enkele zaken die we per fiets bezochten waren: de Golden Gate Bridge, het Golden gate park en de painted ladies, deze laatste zijn vooral beroemd door hun verschijning in de generiek van Full House. Na de fietstocht was het dan tijd voor nog een geheel ander bezoek nl. dat aan Alcatraz. Een ferry bracht ons naar het eiland dat zo'n 20tal minuutjes varen voor de kust van SF ligt. We hadden bewust voor de avondtour gekozen omwille van de prachtige lichtinval op de kustlijn die je kon bewonderen vanaf de boot. Het bezoek aan de gevangenis zelf was ook meer dan de moeite waard en ik moet zeggen dat ik mij af en toe toch niet van een huivering kon ontdoen bij het zien van de erbarmelijke omstandigheden waarin die gasten moeten hebben gezeten. De dag sloten we uiteindelijk af met een obligate hamburger in het Hardrock Café. Feitelijk was dit een beetje uit noodzaak want veel bleek al niet meer open te zijn toen we pas om negen uur terug onze voeten aan wal zetten. Voor Ward kende de dag nog een leuke afsluiter toen we bij de wandeling op weg naar het hotel een wasbeer mochten spotten.

1. Maya:
    12 juli 2018
    Carolien, hilarisch om te lezen. Vooral het stuk van de fiets in het park en je romantische ambitieuze plannen.... Ik zie het al helemaal voor mij 😂😂😂